Rock the vote

Har inte uppdaterat på ett par dagar nu men som sagt så har jag en bloggtorka på gång och då så kan man inte blogga även om man vill. Jaja, nog om det.
Jag skriver nu för att det är en sak jag inte fattar rikitig med Sverige. Jag och mormor skulle förtidsrösta i Onsdags, men när vi kom dit så fick vi reda på att vi inte kunde rösta. Vi fick båda ett sånt där WTF moment när hon sa detta och jag kan förstå att mormor kanske inte kan rösta eftersom hon är norsk medborgare.. Jag är också norsk medborgare men jag är födt och döpt här i Sverige men får ändå inte rösta. Jag kan också lägga till att vi har nu bott i Sverige i snart 3 år också, men får ändå inte rösta, så om någon läser detta så säg gärna hur det funkar. =)

And on a happy note, JAG VANN EN MACBOOK IGÅR!!!!
Ja ni läste rätt, jag har vunnit en Macbook och jag är super glad. Hoppas den kommer snart!

Men nu så blir det sängen. God natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0