I've got an idea

Eftersom det är efter midnatt nu så är det bara 1 dag kvar tills att jag fyller 20! Jag kan lugnt säga att jag längtar, men samtidigt så känns det skrämmande. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det riktigt, men jag kan börja med att säga att min barndom har inte varit den allra bästa. Jag vill inte gå inn på detaljer för det är så känslosamt för mig att det är något jag väljer att inte prata om. På grund av att min barndom har varit som den har varit så jag också begränsat mig själv därför att jag har varit rädd. Man kan fråga vad jag har varit rädd för och jag kan svara, men jag vill bara inte. Jag är rädd för mycket, mer än jag kanske borde men min backgrund har satt sina spår.
Jag väljar att avsluta nu innan det blir för känslosamt. Men jag kommer nog att prata om det igen vid ett annat tidspunkt när det känns lite bättre att prata om det.

Vad har jag gjort i dag då? Jo jag har planerat mitt kalas bland annat. Ni kanske undrar varför jag planerar mitt eget kalas, men det har bara blivit så. Jag är ju inte ensam om det, min mamma och mormor hjälper ju till också. Vi har bestält tårta i dag och handlat inn nödvändiga saker som mormor behöver för att göra min favorit tårta som bara hon kan göra =) Sen har jag bestämt mig för att prova på att baka en kladdkaka. Jag kan ärligt säga att jag inte är bra i köket, men jag vill ju lära mig och då måste man jo prova på saker. Jag tycker om när jag kan få greja för mig själv utan att andra ska lägga sig i vad jag gör så om jag ska göra något så måste jag vara ensam. Men iaf, jag har hittat et bra recept på kladdkaka men herregud det fins ju så många olika! Man kan ju bli lätt förrvirrad av det där.

Men nu så tror jag att det är dags för mig att gå i sängen, börjar bli lite trött. Kanske på tiden när klokkan snart är 2 på natten. xD
Good night everyone!

Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Tusen tack Jen! Vad glad jag blir när du skriver så.

Tack igen!!

Kramar Louise

2009-03-18 @ 16:46:14
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0