certain things never change

God kväll!!
För 5 dagar sen så skrev jag att snön var på väg bort, men nu i dag så har fan snön kommit tillbaka, och jag är inte nöjd. Jag har ju gått och längtat efter våren nu men så kommer det snö!! Man får ju hoppas att den försvinner snabbt då.
Som sagt jag har ju inte bloggat på fem dagar och skälet är ganska enkelt, jag har inget att prata om. När jag inte har något att skriva om så tänker jag inte att blogga för att bara ha skrivit något varje dag. Jag tycker att ska man blogga så ska man ha något vettigt att skriva om, fast detta är bara vad jag tycker, andra får göra precis som dem tycker och tänker.

Jag har tagit kontakt med tre au pair familjer. Två är ifrån Irland och den tredje är ifrån USA. Fast om jag väljer den familjen i USA så måste jag åka med en au pair agentur. Jag har varit i kontakt med Cultural Care för jag har inget körkort än och på dems hemsida så står det att dem kan ta anta dig till programmet om du har intyg på över 200 timmar erfarenhet med barn under 2 år och det har jag som tur är. Fast jag har inte riktigt bestämt mig vad det blir, jag måste skriva lite mer med familjerna först innan jag väljer, sen måste jag också tänka på mig själv och cad jag tycker låter best. För det är viktigt när man ska åka hemifrån och leva någon annan stans.

Men nu så ska jag kolla på Let's Dance!

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Tänk på om du åker utan att ha körkort: Där jag bodde och i dem flesta ställerna så måste man ha bil för att komma någonstans. Alla får inte ha en bil för sin värdfamilj och alla får inte gratis bensin men att ta bussen är inte alls som i Sverige. Dem är inte lika "rena och välgjorda" som i Sverige och jag skulle inte sätta mig på en lokalbuss i USA för att komma till shoppingmallet och shoppa, eller åka hem med sent en fredagkväll efter bio. Dessutom är en av sakerna att göra som au pair just att köra bil i USA och "köra vilse och hitta nya platser och städer"

Har du inte möjligthet att ta körkort så är det ju en sak. Men ja tycker du absolut ska tänka över det.



Kramar Louise

2009-04-01 @ 16:09:56
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0